elies miralpeix
per en 8 Juny 2012
1,875 Vistes

Ahir vaig anar al fuster de capçalera per partir per la meitat, o rebaixar si no es podia, el tauló de Blada, per treure'n el fons. Entre les presses del fuster i un procediment amb l'ordre dels factors invertits (que si que altera el producte) vaig tornar a casa amb dos trossos de blada que difícilment em serviràn pel que volia, .. nasti de plàsti. un pitafi gros. (ja ho deia en Roscada que n'havia fet malbé molta de fusta,.. ja l'entenc ja... en fi.

una foto del pitafi. (sense més comentaris, que l'orgull em rabia.

També vaig aprofitar per rebaixar un milimetre les fustes dels aros, éren a 5mm i ara son a 4. A veure com es doblega el Sapeli, (la fusta).

Avui he tallat i debastat els tacs de les cés i l'inferior. 

Sembla mentida el que costa fer un tall en angle recte! Sense maquinària eficient, quelcom tan senzill com igualar les bases dels tacs a 90 graus és una odisea.

i aquí les primeres aproximacions:

 

Un detall de les Cés    )  (

I un detall que em sembla ben pensat: les vetes dels tacs de Pi van més o menys en la direcció dels aros, o la direcció de les Cés.

Paral·lelament, em va tornar a trucar la cartera del poble,.. un darrer paquet. Si hem de tocar el contrabaix, bé n'haurem d'aprendre, no?

És molt elemental, però malgrat tot caldrà un preliminar de música, per poder llegir amb fluidesa les bastantes partitures de cançons tradicionals i conegudes, adaptades per contrabaix.

També he trobat un seguit d'exercicis, partitures, escales,... de Bottessini i altres mestres del contrabaix, però això si que són figues d'un altre paner... (paner no és cul?), és per si n'arribem a aprendre prou.

 

Per altra banda ja està decidida la part electrònica. Me la jugo amb uns components que no en conec la resposta ( ni de cap de fet) i renuncio a posar un preamplificador Aguilar OBP, per posar una Pastilla Magnètica amb anclatges per agafar-la al final del diapasó, i que conté incorporat un preamplificador, i entrada pel Piezoelèctric. També té controls de Volum, Banlance ( equilibri entre les dues senyals) i Baixos i aguts. Tot extern, i aquesta és la raó principal de la decició: les altres opcions, impliquen soldar connexions, foradar fusta dels aros, del fons o de la tapa armònica ( amb la conseqüent afectació a l'acústica del cos). El model que he demanat és tot exterior. és així:

Mica en mica... 

Salut.

Sigues el primer a qui li agrada això.